Čtvrtek, 22. Září. 2011

Mobilní revoluce? Spíše dlouhé čekání

V německém Kolíně právě probíhá veletrh a konference zaměřená na digitální marketing nazvaná dmexco. A mezi tématy – samozřejmě – nemůže chybět mobilní marketing. O tom, jak stále pokračující vývoj mobilů změní marketingovou komunikaci, se mluví již několik let. A výsledkem je spíše stálé čekání na skutečnou “mobilní revoluci”.

Ano, chytré telefony rostou dvoučíselnou řadou a předpovědi hovoří o tom, že brzy jiné než ty chytré telefony znát nebudeme. Ano, přístup na “mobilní web” se stává již standardem. Ale přizejme si, že mobilní revoluce ještě nenastala. Jeden z příspěvků konference dmexco pod názvem “Mobile Rocks! Strategies and Challenges in Mobile Advertisement” se zabývá právě tímto faktem. A jaké jsou tedy důvody dlouhého čekání dle účastníků panelové diskuse?

  • Mobilní marketing je komplexní záležitostí. U mobilu se nejedná o klasické médium a je potřeba k němu přistupovat s tímto vědomím. Klasické mediální plánování tady určitě nestačí, stejně tak ani samotné technické vědomosti. A právě tato komplexita je zatím překážkou, shodují se experti.
  • Stále se obtížně prosazuje “cross-mediální” uvažování, které bere v úvahu specifika jednotlivých kanálů. Integrace prostě neznamená využít stejný grafický motiv napříč médii. Rozdíl také je, zda tvoří značky aplikace například pro tablety (např. iPad) nebo chytré telefony (např. iPhone). Přestože bychom si mohli myslet, že se jedná o jednu a tu samou platformu (a skutečně je možné si aplikace pro iPhone stáhnout i na iPad), způsob využití je přece jen trochu rozdílný. Telefon máme běžně stále u sebe a je především praktickou věcí. Ideální jsou tedy aplikace, které nám nějakým způsobem pomůžou zatímco jsme na cestě, nejlépe ihned. Tablet může oproti tomu nabídnout kreativně zpracovaný multimediální obsah a zábavu.

A budoucnost? Ta není podle účastníků diskuse jen v komunikaci, ale v mobilních platbách a v m-commerce jako takové.

  • Share/Bookmark
NAPSAL Proximity Prague V 08:40