Středa, 26. Říjen. 2011

Televize, nebo internet? Nejlépe obojí

Paralelni konzumace mediiParalelní konzumace médií není zcela novým tématem, ale ukazuje se, že je stále aktuální. Stále vyšší počet diváků televize zároveň využívá přímo během sledování internet, konstatuje aktuální studie společnosti Ovum. Více než 70 % respondentů uvedlo, že jako diváci občas také surfují na internetu. Pro téměř 40 % se jedná dokonce o pravidelný zvyk. Nejvyšší rozšíření simultánního využívání médií vykazuje dle zjištění Japonsko, ale zjištěný trend je zřetelný na všech sledovaných trzích – od Francie přes Německo až po USA.

Co to znamená pro marketéry? Na jednu stranu se ukazuje, že diváci věnují menší pozornost sledování televize. Ta se stává určitou kulisou, to hlavní se odehrává na internetu. Podle autorů studie je však třeba vidět i příležitosti: tím, že jsou diváci během sledování pořadů online, je možné odkazovat z televize na web a vytvářet interaktivní online komunikaci, která na pořady naváže. Podporuje to fakt, že více než polovina diváků hledá na internetu během sledování televize právě informace o vysílaném pořadu.

  • Share/Bookmark
NAPSAL Proximity Prague V 07:58