Pondělí, 29. Červenec. 2013

Největší komunikační společnost světa

Výsledkem fúze francouzské Publicis a americké Omnicom Group bude Publicis Omnicom Group. Ta se stane největší komunikační společností na světě. Oba stávající velcí hráči budou mít v nově vzniklé skupině rovný podíl. Obří fúze bude vyžadovat souhlas od úřadů čtyř desítek zemí.

Francouzská komunikační skupina Publicis se sloučí se svým americkým rivalem Omnicom Group. Pod názvem Publicis Omnicom Group tak vznikne největší komunikační skupina světa s tržní hodnotou přes 35 miliard dolarů (zhruba 683 miliard Kč). V tiskové zprávě byla fúze označena za sloučení rovných, z něhož budou mít citelný prospěch také akcionáři.

Každá z firem bude mít ve sloučeném podniku po 50 procentech. Publicis uvedla, že transakce díky synergickému efektu zajistí spojené skupině přínos kolem 500 milionů dolarů. Nově vytvořený podnik bude mít své hlavní kanceláře nadále v Paříži a New Yorku, holdingová společnost ale bude mít registraci v Nizozemsku.

Loňské tržby obou skupin dosáhly 22,7 miliardy dolarů a úhrnný počet jejich zaměstnanců překračuje 130 000. V tržní hodnotě se dostane podnik nad současnou světovou jedničku WPP, jejíž kapitalizace je nyní kolem 24 miliard dolarů. Transakcí se spojí světoznámé reklamní značky Publicis jako Saatchi & Saatchi a Leo Burnett se značkami BBDO, Proximity Worldwide a DDB skupiny Omnicom.

Šéfové obou skupin vyjádřili přesvědčení, že regulační orgány jejich spojení schválí. “Neočekáváme nic, co by nám zabránilo v uskutečnění plánu,” řekl šéf Omnicomu John Wren. Odhadl, že souhlas bude fúze potřebovat ve 41 až 46 zemích světa.

Oficiální prohlášení z www.omnicomgroup.com naleznete zde a všechna užitečná fakta, která potřebujete vědět, naleznete zde

  • Share/Bookmark
NAPSAL Proximity Prague V 08:08