Pondělí, 23. Září. 2013

Digitální marketing. Nebo prostě jenom marketing

Marc Pritchard, globální šéf marketingu P&G, se postaral o rozruch na konferenci Dmexco v německém Kolíně nad Rýnem, když prohlásil, že by agentury měly přestat přemýšlet o „digitálním marketingu“, jelikož jeho éra je pryč. Hned se objevila řada otázek: Cože?! Jak může někdo v dnešní době mluvit o tom, že by digitální marketingová komunikace nefungovala? V zásadě však Pritchard pouze potvrdil to, co všichni přinejmenším tušíme.

Hlavním poselstvím Pritcharda je, že bychom neměli začít přemýšlení o kampani tím, jak využít všechny technické vymoženosti, které máme k dispozici. Ale v první řadě úvahou, jak oslovit lidi – třeba na internetu – něčím, co je užitečné, zajímavé, nebo zábavné. A co jim současně jednoznačně vysvětlí, jakou hodnotu jim daná značka přináší. Říkejme tomu klidně „kampaň“ a tomu, na čem se zakládá „insight“ neboli zákaznický vhled.

Pritchard v zásadě nežádá nic jiného, než aby se marketéři a agentury vrátili k tomu, co je a vždy bylo jejich hlavním posláním – přicházet s nápady, které dokážou lidi oslovit, nadchnout a ovlivnit jejich nákupní chování. A to prostřednictvím mnoha komunikačních kanálů – třeba i (nebo právě) v digitálním prostředí…

Autor: KH

  • Share/Bookmark
NAPSAL Proximity Prague V 09:16