Pondělí, 23. Září. 2013

Správný timing je nejdůležitější

Víte, v které části dne Tweetovat, kdy uveřejňovat příspěvky na Facebook nebo na blog, kdy je nejlepší čas posílat e-maily? Následující článek vám poradí.

Administrátoři blogu http://bufferapp.com si dali tu práci a zpracovali různé studie a statistiky týkající se online komunikace a uveřejňování příspěvků na sociálních sítích, aby zjistili, kdy je nejlepší s lidmi komunikovat a na jaké platformě. Odpovědi nejsou jednoznačné, protože i uživatelé neustále mění své vzorce chování viz http://blog.bufferapp.com/10-surprising-social-media-statistics-that-will-make-you-rethink-your-strategy a studie si kolikrát navzájem odporují. Nicméně na základě shody ve statistikách vám, milý čtenáři, předkládáme na následujících řádcích jakéhosi průvodce, který má pomoci ve výběru toho, co vaší cílové skupině nejlépe sedí a co ve vašem specifickém případě nejlépe funguje.

Facebook – uvědomte si, kdy je nejlepší čas k uveřejnění příspěvku

Určitě je pro začátek dobré přečíst si něco o algoritmu, jakým FB doporučuje novinky http://blog.bufferapp.com/understanding-facebook-news-feed-algorithm Je jasné, že bez placené podpory (promoted posts) se váš 3 měsíce starý příspěvek nikomu nezobrazí ;) Dále s jistou dávkou určitosti se dá říci, že nejvyšší míru zapojení (engagement rate) mají příspěvky z konce týdne – uveřejnění příspěvku ve čtvrtek/pátek vám zajistí v průměru o 18 % vyšší čtenost/sdílení/viralitu než v jakékoliv jiné dny. Rozhodně však neprohloupíte, když svůj post naplánujete na neděli – viz obrázek.

Twitter – je populární síť pro uživatele hlavně mobilních zařízení, takže je velmi těžké vysledovat zákonitosti, kdy uveřejňovat, nicméně i zde platí, že koncem týdne se příspěvky čtou nejvíce:

Pakliže Tweetuje nikoliv ze svého osobního profilu, ale z firemního, situace je úplně opačná a vaše Tweety budou mít míru zapojení o 14 % větší v běžném pracovním týdnu než o weekendu. Doporučuje se vyzkoušet přímo na uživatelích ;)

Velmi důležitý faktor je také, kdy během dne Tweetujete. Obecné doporučení počítá s jedním Tweetem k snídani (jedna studie uvádí, že nejvíce si lidé čtou Twitter z mobilu po ránu na záchodě (!) a poté během přepravy MHD do práce mezi 8-9 hodinou ranní), druhým po obědě a třetím k večeři. Záleží na typu účtu B2B/B2C a zaměření. Další zajímavá studie uvádí, že je určitě lepší Tweetovat později během dne viz http://blog.bufferapp.com/10-new-twitter-stats-twitter-statistics-to-help-you-reach-your-followers

Kdy je dobré poslat E-mail, jaký by měl mít předmět, jaký obsah atd. je téma pomalu na samostatnou knihu. Obecné doporučení říká, že pokud se chcete zařadit mezi první, je potřeba si přivstat a e-maily poslat co nejdříve zrána. Odborníci například doporučují si všechny potřebné zprávy předepsat, načasovat si odeslání a poslat je v pondělí v 6 ráno. Jedině tak si prý zajistíte, že váš e-mail najde cestu ke svému čtenáři.

Více k tématu a originální článek naleznete zde http://digitallabblog.com/digital-lab-blog/a-scientific-guide-to-posting-tweets-facebook-posts-emails-and-blog-posts-at-the-best-time/

Přeložil, zkrátil a redakčně upravil: KašMír

  • Share/Bookmark
NAPSAL Proximity Prague V 09:22