Pondělí, 23. Září. 2013

Zákazník až na prvním místě. I na WebExpo

Taková koncentrace vývojářů, internetových nadšenců a networkerů se v Praze vidí většinou jen jednou za rok na konferenci WebExpo. Minulý týden jich dorazilo kolem tisícovky, což je asi o dvě stovky méně než před rokem. Konference chtěla být světová angličtinou přednášejících, ale tahle změna spíš negativně ovlivnila kvalitu obsahu a formu prezentace převážně českých přednášejících. Bohužel také výrazně nepřilákala zahraniční návštěvníky.

Na konference se ale chodí kvůli inspiraci a možnosti potkat zajímavé lidi. Pár zajímavých myšlenek předkládám v podobě momentek z konference (omluvte kvalitu obrazu – obsah zde výrazně převládá nad formou!).

Michal Hudeček: Proč je dobré přemýšlet o vytváření online projektů jako o produkci filmu?

Michal mluvil o tom, že by tvůrci online projektů měli přistupovat ke svým projektům jako režiséři filmu: měli by více uvažovat o svých divácích – návštěvnících, naplánovat si svůj scénář – co budou návštěvníci například na webu dělat a plánovat s čím budou návštěvníci odcházet.

Je ale bohužel realitou, že vzniká hodně špatných filmů, stejně jako špatných webů – a tak je to vše o přístupu tvůrců a ne o oboru, ve kterém se pohybují.

Richard Ihuel: SmartTV přichází – mnozí ji už mají, jen o tom nevědí

Televizi s připojením na internet už mnozí doma mají, jen si to neuvědomují a nevyužívají její potenciál. Richard mluvil o ekosystému SmartTV a třeba o tom, že diváci s přibývající šíří obsahu čím dál tím víc klouzají po povrchu a nejdou do hloubky obsahu.

Adam Fendrych: V marketingovém výzkumu vám může vyjít, co chcete. Pokud chcete vědět, co si vaši zákazníci opravdu myslí, dodržujte třeba tyto zásady:

Avi Itzkovitch: Jak bude vypadat chytrá lednička připojená k internetu?

Internet of Things je s Big Data hodně žhavé téma, možná až přehřáté. Avi mluvil o tom, že lidé nejsou ochotní měnit svoje zvyky a uspěje jen technologie, která se přizpůsobí jejich životu. Opět se potvrdilo, že při vytváření jakéhokoliv produktu nebo technologie musí úspěšné firmy myslet v první řadě na uživatele.

Ron J Williams: Content is the king!

Každý den na nás útočí ze všech stan různá sdělení. Pokud značka buduje obsah relevantní pro své zákazníky, může si získat jejich pozornost a oni sami pak budou značku doporučovat v okruhu svých známých.

Ron zmínil, že „cold“ marketing je mrtvý. To bylo trochu kategorické zavrhnutí této marketingové techniky – Bernd Gruber ze startupu indoo.rs později zmínil, že cold calling jim funguje v uzavírání nového byznysu velmi dobře. Trend personalizovné reklamy, relevantní uživatelům je ale jasný.

Zajímavých myšlenek bylo na konferenci hodně. Je také dobrou zprávou pro marketing a internet – a v konečném důsledku pro zákazníky – že se čím dál tím víc mluví o zákaznické zkušenosti, hodnotě pro zákazníka a o vylepšování nabídky pro zákazníky, třeba díky tolik skloňovaným Big Data.

Autor: Frosty

  • Share/Bookmark
NAPSAL Proximity Prague V 11:57
KATEGORIE: Prodigi news