Úterý, 1. Říjen. 2013

Lednička může sama nejlíp vědět, co říct

Reklamní agentury v kampaních rády dávají věcem lidský rozměr, a tak není divu, že švédská agentura vytvořila účet nově uváděné ledničce. Nutno uznat, že podle počtu odběratelů ledničkového kanálu to velký úspěch u lidí nesklidilo. Možná ale není problém v tom, že může lednička tweetovat, ale spíš v tom, co by měla sdělovat.

Na hojně diskutovaný fenomén Internet of Things, který se zabývá vzájemně propojenými věcmi, reagují i výrobci domácích spotřebičů. Například Samsung představil svůj koncept chytré ledničky letos na veletrhu spotřební elektroniky CES. Kdo ale potřebuje ledničku za 4 000 dolarů k tomu, aby si mohl na dotykové obrazovce naklikat, co všechno má v lednici, nebo si tam synchronizovat kalendář? Možná to není jen o cool obrazovce, která na ledničce ostatně není potřeba, když většina lidí vlastní smartphone nebo tablet, které by se mohly s ledničkou pomocí jednoduché aplikace propojit. Spíš se jedná o to, že lednička sama pozná, co v ní je a kterým potravinám končí doba trvanlivosti a člověka sama upozorní. „Chytrost“ ledničky by měla spočívat v tom, že spotřebu domácnosti sama monitoruje a včas lidem dodá relevantní informace.

O mýtu chytré ledničky se zmínil i UX konzultant Avi Itzkovitch. Budoucnost chytré ledničky vidí právě v tom, že sama pozná, co v ní je, aniž by člověk musel cokoli manuálně zadávat. Může se to dít třeba pomocí radiových RFID štítků umístěných na obalech potravin. Momentálně je problémem vyšší pořizovací cena štítků. Vývoj jde ale rychle kupředu, a tak se třeba už brzo dočkáme ledničky, která nám bude sama říkat, co sníst, aby se nezkazilo, a co dokoupit, než dojde. Lednička nám pak sama může tweetnout co nakoupit – třeba když budeme zrovna v obchodě.

  • Share/Bookmark
NAPSAL Proximity Prague V 13:22
KATEGORIE: Nezařazené