Středa, 13. Listopad. 2013

5 praktických tipů jak zvýšit konverze

Webové stránky mohou být samozřejmě jen vaší vizitkou, výstavní skříní, zajímavou vizuální prezentací. Stále více společností však využívá své webové stránky k navázání vztahu se svými zákazníky, k identifikaci obchodních příležitostí a prodeji – v takovém případě je nutné přesvědčit nového návštěvníka stránek, aby provedl určitou akci. V první fázi půjde nejčastěji zřejmě o registraci (vyplnění formuláře), následně o stažení určitého obsahu, stažení kuponu, objednání zboží nebo vzorku apod. Konverzní poměr je pak podíl návštěvníků, kteří provedou žádoucí akci (tj. například právě vyplní formulář). A nejčastější otázka pak je, jak tento konverzní poměr zvýšit. Možná vám pomůže následujících 5 tipů:

1. Vytvořte přistávací stránku odpovídající očekávání zákazníka. Častou chybou je, že například placený odkaz vede na zcela generickou stránku s informací o produktu, kde však není možné provést žádnou konverzi. Většinou není dobrým nápadem vést všechny návštěvníky na jedno a to samé místo; bude lepší vytvořit zvláštní přistávací stránky pro různé cílové skupiny. Mějte od začátku jasnou představu, proč uživatele na stránku vedete a co by se na ní mělo stát.

2. Dejte zákazníkům možnost něco za vyplnění formuláře získat. Pokud návštěvník již kliknul na odkaz vedoucí na přistávací stránku (a nestalo se tak omylem), pak má pravděpodobně zájem o oblast vaší působnosti. Využijte toho a navažte s návštěvníkem vztah – nabídněte návštěvníkům výměnou za jejich data například bonusový obsah (např. studie o problematice) nebo přímo dárek (může být ve formě poukazu ke stažení). Buďte určití a informujte návštěvníka zcela konkrétně o tom, co za vyplnění formuláře získá. Odměna musí být okamžitá, aby byla motivační. Stejně tak oblíbená obecná hesla jako „Získáte výhody registrovaného zákazníka“ příliš nefungují.

3. Nemluvte o produktu, ale o benefitech. Pokud nabízíte automobil s prostorným zavazadlovým prostorem, pak bude potenciálního zákazníka spíše zajímat „kolik toho skutečně uveze (a jak to pomůže rodině dostat se v pohodě na dovolenou)“ než kolik je to litrů. Proměňte proto technické specifikace ve skutečné výhody hmatatelné pro zákazníka. Současně využijte stávající zákazníky, aby mluvili za vás o benefitech vašich produktů – vždy je o něco důvěryhodnější, když vás bude chválit někdo jiný než jen vy sami sebe. A nemusí se jednat o celebrity ale o autentické zákazníky. Využijte techniku zvanou „social proof“ – lidé zpravidla věří úsudku ostatních zákazníků, takže pokud již máte 2 miliony spokojených zákazníků, něco děláte dobře a ostatní by to měli vědět.

4. Používejte silný „call to action“. Zní to jednoduše, ale samozřejmé to (bohužel) není – vaše přistávací stránka by neměla návštěvníka nechat na pochybách a odpovědět na dotazy návštěvníka jako:
• Co přesně nabízíte?
• Jaké jsou benefity – proč si vybrat právě váš produkt/službu?
• Proč je to produkt nebo služba zrovna pro mne?
• A hlavně: Co musím teď udělat jako další krok?
Občas se setkáváme s tím, že chce provozovatel stránek potenciálnímu zákazníkovi vyjít vstříc a dává mu na výběr z mnoha možností a variant. Zkušenosti však ukazují, že s růstem možných voleb naopak klesá konverzní poměr. Dejte proto uživateli jednoznačně vědět, co má udělat. Pokud to totiž vědět nebude, ztratíte jej.

5. Zjednodušte na maximum. Použijte krátký a výstižný titulek a stejně tak přehledný text v jednom sloupci. Jednoznačně odlište oblasti, na které lze kliknout od oblastí, které nejsou klikatelné. Zvýrazněte hlavní tlačítka, na která má návštěvník kliknout. Odstraňte přebytečné odkazy, které by vedly návštěvníka pryč z přistávací stránky bez toho, aby provedl konverzi. Odolejte také pokušení ptát se potenciálního zákazníka na všechny informace, které o něm chcete vědět (tj. držte registrační formulář co nejjednodušší) – budujte si databázi radši postupně na základě vztahu. Analyzujte, kde uživatel v rámci cesty k produktu nebo službě odpadává – najděte slabá místa a vyřešte je.

Digitální strategie je živá záležitost. Není to tak, že byste ji jednou nastavili a nechali být. Spíše se jedná o nikdy nekončící cyklus, kde zkoušíte neustále nové věci a testujete jejich vliv na výsledky. Hodně úspěchu! A pokud byste potřebovali přece jen pomoct, vždy jsou tu zkušené agentury…

Autor: KH

  • Share/Bookmark
NAPSAL Proximity Prague V 10:52