Pondělí, 11. Listopad. 2013

Tesco Mobile: Oficiální nemusí znamenat nudný

Všichni víme, že psaní na Twitteru je pro většinu společností nelehká činnost plná balancování – jak neznít korporátně nudně a zároveň nebýt až příliš osobní a ležérní, aby to nepoškodilo značku? Pokud totiž zůstaneme v první rovině, většinou uděláme z Twitteru jen svou hlásnou troubu. Je pak otázkou, zda plní svůj účel, jelikož – jako každé sociální médium – i Twitter je zejména o interakcích. Druhá možnost pak skýtá nebezpečí, že značka sklouzne k příliš osobní komunikaci a nechá se zatáhnout do postupně gradujících diskusí.

Zajímavou strategii zvolila značka Tesco Mobile. Diskontní mobilní operátor se v Británii pustil do zcela neformální až drzé komunikace. Pokud by šlo o T-Mobile nebo Vodafone, zřejmě by reakce publika byla trochu jiná, ale vyzyvateli trhu jsme schopni zřejmě leccos prominout, ba naopak – čekáme, že půjde i do komunikace s vervou.

Když jeden z mladých „twitteristů“ napsal, že jej u holky okamžitě odradí, pokud je jejím operátorem Tesco Mobile, odpověděl oficiální účet jednoduchým dotazem: „Skutečně jsi v pozici, abys odmítal dívky?“ Tento tweet získal již kolem 7 tisíc retweetů.

Společnost Tesco Mobile však šla ještě dál a dotáhla celou úsměvnou „kauzu“ až do konce – v návaznosti na tweet odeslala dotyčnému balíček, který obsahoval sadu kosmetiky a knihu na téma vztahů. Jsou to právě tyto spontánní nápady, které určují to, jak je značka vnímána. Samozřejmě se našli i lidé, kteří za akci Tesco Mobile kritizovali – že odpovídá na poštuchování bez respektu atd. atd. Ale o tom přece kontroverze je!

Jinak strategie společnosti podle všeho vychází – podařilo se jí získat již celkem více než 40 tisíc followerů a její účet na Twitteru je živý a zábavný.

Autor: KH

  • Share/Bookmark
NAPSAL Proximity Prague V 07:53