Úterý, 28. Leden. 2014

Nejdražších odvysílaných 10 vteřin

Svátek všech příznivců amerického fotbalu Super Bowl je již za 5 dní. Až se usadíte s kartony piva do svého oblíbeného křesla a se svými přáteli budete koukat na širokoúhlou televizi, tak vězte, že tradičně je to nejenom završení sezóny NFL, ale také komerční žeň pro značky. Televizní kanály si za několik vteřin reklamy v hlavním vysílacím čase účtují běžně několikanásobek (ty letošní mají našlápnuto k tomu být vůbec nejdražšími v historii) a reklamní agentury se snaží předstihnout jedna druhou v orginalitě a kreativitě při výrobě reklamního spotu.

Sex prodává, to víme dobře. Humor a vtip však prodává ještě lépe! Podívejte se na sestřih těch nejvtipnějších momentů všech dob tak, jak ho uspořádalo ABC News. A protože je fotbal většinou doménou mužů, jsou to spoty obvykle z oblasti automobilů, elektroniky, jídla a piva.

Mně v hlavě utkvěl spot na Volkswagen z roku 2011 s malým klučinou převlečeným za Darth Vadera. K dnešnímu dni nasbíral neuvěřitelných 59 miliónů shlédnutí.

Podle klíče, že i negativní reklama je dobrá reklama, se v E*trade navezli do Lindsay Lohan, kde jedno z dětí mluví o “milcaholic Lindsay”. To známá herečka úplně nerozdýchala a soudě podle L.A. Times neúspěšně žalovala tvůrce reklamy a celý případ byl nakonec stáhnut. Nicméně to nebylo dříve než se miliony lidí běžely k počítačům podívat, kvůli čemu že bylo tolik povyku.

V roce 2010 měla velký úspěch reklama na Doritos. Jedna facka a nekompromisní synek, co si hlídá svojí maminku a oblíbenou pochoutku.

Letos má velmi dobře našlápnuto Audi, které (ostatně jako většina mužů) nemá rádo kompromisy, které mají za výsledek kočkopsy. V tomto případě velice kreativně/humorně zpracované video s křížencem dobrmana a čivavy.

Kia se blýskla s reminiscencí na Matrix. Po vtipném teaseru o tom, jak se Morpheus snaží naladit televizi, pustili do vysílání naleštěnou reklamu a překvapený pár už nikdy nebude po vybrání červeného klíče pohlížet na luxus-nebo automobil Kia-stejně

Výtečným marketingovým trikem je obsadit sexy dračici Scarlett Johansson a nechat reklamu zakázat. Stane se tak přes noc virálním hitem, jak si to ostatně přímo ve spotu sama aktérka přeje a jako ambasadorka značky Soda Stream je prostě k sežrání :)

Hyundai sází nejen na zpracování, ale zcela určitě i na úspěch aktérů The Big Bang Theory ve spotu z loňského roku a angažovala Johnnyho Galeckiho.

Když chtěla Selena trochu rozpumpovat svůj byznys, obrátila se na GoDaddy Get Found. Nyní už si jí její zákazníci mohou najít online a obchody jí jenom kvetou #ItsGoTime.

Autor: Miroslav Kaška

  • Share/Bookmark
NAPSAL Proximity Prague V 15:19
KATEGORIE: In ads we trust