Pondělí, 2. Září. 2013

Rozhodnou o novém logu Yahoo uživatelé?

Nikdy bych neřekl, že zde budu psát o do donedávna tak nezajímavé a upadající značce jako Yahoo dva týdny po sobě. Ale potvrzuje se, že značky jsou především o lidech, co za nimi stojí. A pod Yahoo se už několik měsíců výrazně podepisuje energická Marissa Mayer. Její tým přišel s další zajímavou iniciativou, která chce odepisovanou značku přiblížit blíže jejím zákazníkům a udělat z Yahoo firmu, která jde s trendy a trendy pomáhá vytvářet. Zmiňovanou iniciativou je oznámení nového loga Yahoo, kterému předchází kampaň „30 dní změny“.  Yahoo každý den představuje jednu verzi loga, kterou umísťuje na svých stránkách. 5. září pak konečně oznámí finální verzi, kterou bude používat.

Vítězné logo sice nejspíš nebude zásadně rozdílné od toho současného (bude například používat stejnou fialovou barvu), ale změna loga vyjádří celkovou změnu filozofie společnosti po nástupu Mayer. Ta je proslulá svým důrazem na naslouchání zákazníkům a na podřizování produktu jejich potřebám. Ještě, když pracovala v Googlu (byla mimochodem dvacátou zaměstnankyní Googlu a první ženskou inženýrkou), proslula „uzemňováním“ designérů uživatelskými daty. Google prý pod jejím vedením otestoval 41 odstínů modré, než našel tu uživatelsky nejpřívětivější.

Co když je tedy každodenní představování log nejen zajímavou marketingovou iniciativou, ale především velkým A/B testováním s cílem vybrat logo, které vyhovuje nejvíce uživatelům? Uvidíme podle toho, které logo nakonec Yahoo vybere. Každopádně je iniciativa dalším zajímavým pokusem Yahoo vrátit se na výsluní internetové slávy.

Autor: Frosty

  • Share/Bookmark
NAPSAL Proximity Prague V 09:50
KATEGORIE: Nezařazené